Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Poradnik

Ruch na stronie internetowej jest ważny, ponieważ to źródło użytkowników i potencjalnych klientów.

Strona, na którą wchodzi niewielu internautów tak naprawdę nie spełnia dobrze swojej funkcji. Dlatego należy dbać o pozyskiwanie wartościowego ruchu. Pytanie tylko, jak zwiększyć ruch na stronie i temu się właśnie przyjrzymy.

Dbanie o stronę internetową

Niektóre wady strony internetowej mogą skutecznie zniechęcać użytkowników, do ponownych odwiedzin. Bez przyjaznego usability nawet dobry content nie pomoże, ponieważ nikt nie lubi się męczyć z nieczytelnym układem i skomplikowaną nawigacją. Trudno też liczyć na wyrozumiałość internautów w przypadku długiego ładowania się witryny, nieczytelnej czcionki albo problemów z wyświetlaniem na urządzeniach mobilnych. Zwiększenie ruchu na stronie nieestetycznej, niepoprawnie skonstruowanej, zawierającej błędy i niefunkcjonalnej okazuje się zatem niemożliwe.

Dlatego jednym z kluczowych elementów efektywnego przyciągania userów jest dbałość o zaprojektowanie strony w pełni profesjonalnej, przyjaznej zarówno dla osób ją odwiedzających, jak i dla robotów wyszukiwarek. Taka strategia daje podwójny efekt. Użytkownicy chętnie wchodzą na naszą stronę, która jednocześnie ma wysoką pozycję w rankingu Google.

Tworzenie wartościowych treści

Jeżeli internauci zaglądają na naszą stronę, robią to w konkretnym celu – szukają na niej odpowiedzi na swoje pytania i potrzeby. Jeśli znajdą, to zwiększa się szansa na pozyskanie wiernych czytelników oraz klientów, a także przyciąganie nowych. Dlatego konieczne jest zadbanie o wartościowe teksty na stronie i to dotyczy nie tylko dokładnego opisu wszystkich stron menu związanych z firmą oraz ofertą.

Warto również przemyśleć prowadzenie bloga firmowego, na którym systematycznie pojawiają się ciekawe i merytoryczne wpisy – takie, które mogą pomóc użytkownikom w rozwiązaniu ich konkretnych problemów. Copywriting jest ważny i każdy tekst daje szansę na przyciągnięcie nowych klientów, ale i na powracanie dotychczasowych. Podczas tworzenia treści nie wolno zatem zapominać, aby myśleć o odbiorcy. Tekst stricte reklamowy na stronie będzie raczej odpychał niż przyciągał. Oczywiście pewne elementy reklamowe są dopuszczalne, jednak nie mogą one stanowić sedna treści. Na pewno warto pomyśleć nad chwytliwym tytułem czy przyciągającymi wzrok nagłówkami. Dlatego powtórzmy jeszcze raz – treść musi być wartościowa.

Selekcja treści

Chodzi tutaj o selekcję pod kątem zduplikowanych treści, które nie tylko nie mają żadnej wartości dla robotów wyszukiwarek, ale również dla czytelników. Dlatego każda strona w menu musi mieć unikatowy tekst – wyłącznie w ten sposób możemy zainteresować użytkowników. Ważne też, aby tekst był merytoryczny i dość obszerny. Ograniczenie się do kilku zdań może zostać odebrane jako mało profesjonalne traktowanie wszystkich userów.

Podobnie na blogu firmowym – bardziej opłaca się przygotowanie jednego, bardzo kompletnego artykułu niż kilka wyjątkowo krótkich, które traktują dany problem pobieżnie. Jeżeli treści na naszej stronie zainteresują użytkowników, to będą oni wracać, a część z nich znacznie polecać naszą stronę innym. I tak po nitce do kłębka, czyli gromadzenia jak największej ilości oddanych czytelników i klientów – ludzie cenią profesjonalistów. Ten fakt należy mocno podkreślić. Jeżeli zostaniemy docenieni jako fachowcy, to większa szansa, że właśnie nam zostanie zlecona praca.

Czasami nawet użytkownicy będą się dzielić wartościowymi treściami w Social Mediach, a to dodatkowy plus. Co więcej, blog może stanowić medium komunikacyjne z odbiorcami np. dzięki wchodzeniu z nimi w interakcję poprzez odpowiedzi na ich komentarze – jeżeli jednak tego nie planujemy, to lepiej nie dawać opcji komentowania. Blog to również świetny sposób na dokładniejsze przedstawienie proponowanych usług czy produktów w nieco szerszym kontekście.

Teksty powinny być zatem:

Ważna kwestia – dobry artykuł, który daje szansę na zwiększenie ruchu na stronie musi spełniać kilka kryteriów. Istotny jest przede wszystkim cel pisania, ponieważ to od niego zależy określony kształt treści. To od celu i złożoności tematu zależy długość tekstu. Jeżeli chcemy zrealizować temat wymagający dość specjalistycznej wiedzy i głębokiego researchu, to nie możemy się ograniczać do artykułu zawierającego mniej niż 1000 słów. Owszem wymaga to czasu, ale porządny, fachowy tekst jest tego wart ze względu na pożytek w postaci zwiększenia ruchu na stronie. Treść krótka i na temat też jest konieczna, ale dotyczy to np. aktualności, promocji czy ofert specjalnych.

Aktualizacja starych treści

Rzadko stosowanym, a bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie okazuje się aktualizacja starych treści (co umożliwia ich dopasowanie do zmian w algorytmie Google) oraz ich udostępnianie w mediach społecznościowych. Na pewno pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, a jest niezwykle korzystne nie tylko jako element pozyskiwania ruchu, ale również jako link building.

Regularność

To spory problem, a zarazem duże wyzwanie. Jednak strona internetowa, na której nic się nie dzieje, jest martwa – nie tylko traci pozycję w rankingu wyszukiwarek, ale również użytkowników. Systematyczne publikowanie nowych treści ma naprawdę znaczny wpływ na odbiór strony.

Pisanie zgodnie z zasadami SEO

Ruch organiczny, a więc pochodzący z wyszukiwarki, jest kluczowy. Dlatego tekst musi być atrakcyjny również dla robotów wyszukiwarek. Należy zatem pisać teksty unikatowe, ładnie je formatować (nagłówki h1, h2, paragrafy czy pogrubienia ważnych słów i zdań) oraz umiejętnie wykorzystywać słowa kluczowe (także w treściach graficznych).

Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi

Oczywiście nie oznacza to, że tekst ma się składać ze słów kluczowych obudowanych jedynie jakąś treścią. Zbyt duże nasycenie sprawia, że taki tekst nie ma żadnej wartości ani dla użytkownika, ani też dla wyszukiwarek. Warto natomiast stosować technikę pozycjonowania na synonimy, aby wykorzystać kontekstowy sposób odpowiedzi na zapytania w wyszukiwarkach. Jeżeli użytkownik wpisuje słowo „hydraulik”, to wśród pierwszych wyników znajdzie podobne, które nie odbiegają od niego kontekstowo np. „pogotowie hydrauliczne”, „prace hydrauliczne”, „usługi hydrauliczne”.

Różne kanały tworzenia treści

Ciekawym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie okazuje się zróżnicowanie tworzonych treści. Nie musimy ograniczać się do tekstu pisanego. Wiele osób ceni sobie infografiki, które w atrakcyjnej wizualnie formie i w sposób bardzo zwięzły przedstawiają określoną treść. Jest duża szansa, że interesującą infografikę odbiorcy będą chętnie udostępniać – a to przekłada się na większy ruch.

Możemy również spróbować tworzyć podcasty czy filmy video umieszczane na własnym kanale na YouTube. Wiele osób preferuje słuchanie niż czytanie. Poszerzenie grona odbiorców okazuje się też możliwe dzięki takim narzędziom, jak Google Moja Firma. To wyjątkowo skuteczna metoda dotarcia do użytkowników mobilnych.

Wpisy gościnne

Warto też nawiązać współpracę z blogerami. Wpis gościnny z linkiem przekierowującym na naszą stronę może się okazać strzałem w dziesiątkę, ale… musimy dobrze przemyśleć wybór takiego miejsca. Podstawa to oczywiście powiązanie tematyczne. Znaczenie ma również popularność i wiarygodność takiej witryny np. liczba unikalnych użytkowników czy liczba odwiedzin.

Aktywność w sieci i poza siecią

Pozyskiwanie ruchu na stronie poprzez Social Media to bardzo skuteczny sposób na przyciągnięcie odbiorców. Nie trzeba ograniczać się do Facebooka, warto też rozważyć Twitter czy Instagram. Jednak niekoniecznie istnieje taka zależność, że im więcej kanałów, tym większa szansa na dotarcie do dużej grupy odbiorców. Wszystko zależy od tego, gdzie potencjalni klienci się udzielają, a każdy z tych kanałów ma swoją grupę.

W każdym razie podstawę stanowią media własne, czyli profile w SM + własny blog (albo vlog) + prowadzona strona internetowa, ale na tym nie koniec. Warto pokusić się o komentarze na blogach tematycznie związanych z naszą stroną. Merytoryczny wpis możemy podpisać swoim imieniem i nazwiskiem, a także adresem własnej strony internetowej. Użytkownicy, których zainteresował sam artykuł na blogu chętnie też śledzą dyskusję na jego temat, więc może wzbudzić ich ciekawość, co znajdą na stronie właściciela interesującego komentarza.

Podobnie jest z forami branżowymi czy grupami w mediach społecznościowych. Warto na nich zostawiać wartościowe komentarze i wykazywać aktywność. Oczywiście nie należy spamować, ponieważ to przyniesie więcej szkody niż pożytku. Kiedy chcemy się pochwalić jakimś produktem bądź usługą, to lepiej wprost napisać, że to reklama – użytkownicy i tak połapaliby się, w czym rzecz, a uczciwość po prostu popłaca. Jeżeli wcześniej kojarzyli nas z fachowych porad, to jeden wpis bardziej reklamowy są w stanie przyjąć życzliwie.

Ważne, aby wybierać wyłącznie takie blogi, fora czy grupy w SM, które rzeczywiście wiążą się tematycznie z naszą stroną internetową. Druga kwestia dotyczy merytorycznego pisania, a trzecia (równie istotna) kultury wypowiedzi. Naprawdę zależy nam na zwiększeniu ruchu na stronie internetowej? Zatem nigdy nie atakujmy innych osób, nie hejtujmy i nie prowokujmy. Odpowiednia postawa etyczna jest kluczowa.

Możemy również zachęcać naszych odbiorców do zapisania się na newsletter. Dzięki temu mamy szansę na uzyskanie dobrze spersonalizowanych wejść na stronę i pozyskanie wiernych użytkowników. Inną metodą jest mailing, a więc wysyłanie określonych treści za pomocą poczty elektronicznej. Owszem, ma to charakter reklamowy, ale umiejętnie zrobiony mailing także może dać nam więcej wejść na stronę.

Działań mających na celu zwiększenie ruchu na stronie nie trzeba jednak ograniczać do internetu. Warto też uczestniczyć w spotkaniach branżowych, targach itp.

Wykorzystanie linkowania

Linkowanie do strony jest pozycjonujące, ale dzięki temu nasza domena może być lepiej widoczna w wyszukiwarkach, a to przecież ma przełożenie na większy ruch.

Google Ads

W tym przypadku mamy do czynienia z płatną formą promocji naszej strony, ale dość skuteczną. Szczególnie dobrze sprawdza się w przy nowych witrynach albo dla promocji określonych produktów czy usług. Płatny ruch z Google Ads (wcześniej Google AdWords) może przyczynić się do zwiększenia ruchu na stronie o kilkadziesiąt, a nawet o kilkaset procent. Opłacalność tej formy promocji zależy od jakości przeprowadzonej kampanii – dopasowania słów kluczowych oraz jakości napisanych tekstów reklamowych. Czasami nie potrzeba dużych nakładów finansowych.

Linkowanie wewnętrzne

Warto dbać też o autorytet strony wewnątrz witryny. Zdarza się, że jakaś podstrona wymaga wzmocnienia, a to jest możliwe poprzez linkowanie wewnętrzne. Można w tym celu wykorzystać teksty zakotwiczone, o ile mają one naturalny charakter – opłaca się linkowanie kontekstowe i skorelowanie treści do innych artykułów na dany temat, które mogą go uzupełnić albo rozszerzyć perspektywę.

Pamiętajmy, że ilość osób odwiedzających naszą stronę internetową z reguły przekłada się na sukces naszej firmy. Dlatego musimy korzystać z różnych źródeł generowania ruchu i jednocześnie dbać o jego jakość.

Artykuł został opracowany przez Agencję Reklamową Haiku Studio zajmującą się tworzeniem stron internetowych, ich promocją, a także obsługą mediów społecznościowych.

Podziel się na
Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0

Poprzednia

Wysiadając…

1 Komentarz

  1. Bardzo prosta zasada 🙂 Pokazywać sie, promować, inwestować w reklamę na social mediach, wyszukiwarce, brać udział w eventach wydarzeniach, udzielać sie w wywiadach/gazetach. Kreowanie zaufanej marki to jedno z najważniejszych kroków do pozyskania klienta.

Odpowiedz na „ŁukaszAnuluj pisanie odpowiedzi

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

share