Czym jest pozycjonowanie dla copywritera? Może to jedna z form promocji, e-drogi, która prowadzi do nieosiągalnych do tej pory klientów? Zdecydowane „tak”, na wszystkie pytania odnoszące się do tej formy marketingu. Wysokie pozycje w SERPach pozwalają docierać do firm, które nawet nie śniły się copywriterom. Jeśli tylko wskoczymy na pożądaną frazę kluczową (np. copywriter Warszawa, Szczecin, copywriting SEO, etc.) do top 10 wyników wyszukiwania okaże się, że naszą ofertą zainteresowane są firmy stawiające hale magazynowe, dystrybuujące niszowe książki poradnikowe, agencje eventowe potrzebujące scenariuszy dla konferansjerów, etc.
Kluczowe pozycjonowanie — kluczowe frazy
Pozycjonowanie strony internetowej agencji copywriterskiej w Google jest więc kluczowe w kontekście docierania do zupełnie nowych grup klientów poprzez zwiększanie widoczności własnej strony internetowej. Poznaj więc kilka skutecznych sposobów na pozycjonowanie Twojej agencji copywriterskiej w Google:
- optymalizacja słów kluczowych: Znajdź odpowiednie słowa kluczowe, które potencjalni klienci wpisują w Google, szukając agencji copywriterskich. Następnie włącz je do treści na swojej stronie internetowej, w tytułach i opisach stron oraz w tagach meta. Ale nie tylko, także na blogu, gdzie publikujesz wartościowe dla użytkowników teksty,
- tworzenie treści na blogu — regularne publikowanie artykułów na blogu może pomóc w pozycjonowaniu każdej strony internetowej i poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google na kluczowe frazy. Opublikuj wartościowe i angażujące treści, które przyciągną potencjalnych klientów i zachęcą ich do przeglądania Twojej strony internetowej. Sprzedajesz wędki, opowiedz o tym kiedy można łowić szczupaki, jak zanęcić na leszcza, po co łowić ukleje etc.
- budowanie linków zwrotnych — linki zwrotne, czyli linki prowadzące do Twojej strony internetowej z innych stron internetowych, są ważnym czynnikiem pozycjonującym. Stwórz wartościowe treści, które inni chętnie udostępniają i linkują, aby zwiększyć liczbę linków zwrotnych do swojej strony internetowej. Nie małe znaczenie mają także linki z tzw. zapleczówek. Te dzisiaj prezentują teksty na całkiem niezłym poziomie i charakteryzują się dość sensowną wartością SEO,
- udoskonalanie strony internetowej — ważne jest, aby strona internetowa była łatwa w nawigacji, szybka i responsywna. Upewnij się, że strona firmowa jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, a także spełnia standardy SEO,
- korzystanie z Google My Business — Google My Business to bezpłatne narzędzie, które umożliwia firmom umieszczenie informacji na temat prowadzonej firmy w Google. Zarejestruj swoją agencję copywriterską na Google My Business, aby zwiększyć swoją widoczność w Google Maps i wynikach wyszukiwania lokalnego. To wyraźnie poprawi obecność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Nie można zapominać o tym, że SEO jest procesem długotrwałym i wymaga systematycznej pracy. Jeśli będziesz działać zgodnie z powyższymi wskazówkami, z czasem zobaczysz poprawę pozycjonowania swojej agencji copywriterskiej w Google. Każda agencja interaktywna zdecydowanie będzie stała mocno po stronie regularnie prowadzonych działań na rzecz SEO. Bez konsekwencji i regularności efektów po prostu nie będzie.